Tarsila do Amaral
Une honetan ikusgai

Tarsila do Amaral. Brasil modernoa margotuz

2025.02.21 - 2025.06.01

Tarsila do Amaral (Tarsila izen artistikoz ezaguna) Brasilgo modernismoaren figura nagusietako bat izan zen, eta obra original eta iradokitzailea sortu zuen iruditeria indigena eta herrikoian ez ezik, eraldaketa bizian zegoen herrialde hartako dinamika modernizatzaileetan ere oinarrituta.

1920ko hamarkadan, São Pauloren eta Parisen artean bizi zela, Tarsilak bi kultura-hiriburu horietako abangoardien arteko zubi gisa jardun zuen, eta garai hartan Frantziako hiriburuan modan zeuden kubismoaren eta primitibismoaren galbahetik pasatu zuen bere unibertso ikonografiko brasildarra. Tarsilaren pintura Pau-Brasil eta antropofagia mugimenduen inspirazio-iturri izan zen. Mugimendu horiek kultura eta arraza anitzeko “benetako” Brasil bat bilatzen zuten herrialdearen eta Europako kolonizazioaren “zentroen” arteko harremana berregiteko helburuarekin.


Tarsilaren 1930eko hamarkadako obren dimentsio militanteak eta hirurogeiko hamarkadara arte haren gizarte- eta hiri-ingurunearen eraldaketa sakonetan laguntzeko izan zuen gaitasunak berretsi egiten dute bere garaiarekin bat zetorren obra haren indarra. Gainera, Tarsila beti agertu zen berritzeko prest, emakume artista emantzipatu eta independente gisa sasoiaren eta testuinguruaren arabera bizi behar izan zituen baldintza ezegonkorrak gorabehera.

Tarsila do Amaralek hain ongi irudikatu zuen eta sortzen lagundu zuen Brasilgo modernitatean murgiltzeko gonbidapena luzatzen digu artistaren lanak, eta Brasilen zein Europan oraindik ere gaurkotasun handia duten identitate- eta gizarteauziak pizten dituen eta beti eztabaidagai den kontzeptu horren konplexutasun osoa jartzen digu agerian.

Erakusketa Guggenheim Bilbao Museoak eta le GrandPalaisRmn-ek antolatu dute

Aretoak: 201, 202, 203
Komisarioak: Cecilia Braschi eta Geaninne Gutierrez-Guimarães
Egoitzak: Musée du Luxembourg, Paris; Guggenheim Bilbao Museoa


Tarsila do Amaral
Posta-txartela (Cartão postal), 1929
Olio-pintura mihise gainean, 127,5 x 142,5 cm
Bilduma pribatua, Rio de Janeiro
© Tarsila do Amaral Licenciamento e Empreendimentos SA
Argazkia: Jaime Acioli

Bisita birtuala

Tarsila do Amaral. Brasil modernoa margotuz erakusketa ezagutzeko bisita birtualaz gozatzera gonbidatzen zaitugu. Ibilbide honek erakusketan dauden artelan eta azalpen-testu guztiak barne hartzen ditu.
HASI
visita virtual Tarsila do Amaral

Erakusketa

14557FRENTE Estudio n2AcademiaTarsila do Amaral e1739268690449

Tarsila do Amaral
Estudioa (Akademia 2. zk.) [Estudo (Academia nº 2)], 1923
Olio pintura mihise gainean
61 × 50 cm
Bilduma pribatua. Eskaintza: Almeida & Dale
© Tarsila do Amaral Licenciamento e Empreendimentos S.A.
Argazkia: © Sergio Guerini

Tarsila do Amaral
Panpina (A Boneca), 1928
Olio-pintura mihise gainean
60 x 45 cm
Bilduma: Hecilda e Sergio Fadel, Rio de Janeiro
© Tarsila do Amaral Licenciamento e Empreendimentos SA
Argazkia: © Romulo Fialdini

La muñeca (A Boneca), 1928
Autorretrato manteau rouge

Tarsila do Amaral
Autorretratua (Manteau rouge) [Auto-retrato (Manteau rouge)], 1923
Olio-pintura mihise gainean
73 × 60,5 cm
Museu Nacional de Belas Artes / Ibram, Rio de Janeiro
© Tarsila do Amaral Licenciamento e Empreendimentos SA
Argazkia: © Museu Nacional de Belas Artes/Ibram, Rio de Janeiro / Jaime Acioli

Tarsila do Amaral
Autorretratua I (Auto-retrato I), 1924
Olio-pintura kartoi gainean, aglomeratu panel gainean muntatua
41 x 37 cm
Acervo Artístico-Cultural dos Palácios do Governo do Estado de São Paulo, São Paulo
© Tarsila do Amaral Licenciamento e Empreendimentos SA
Argazkia: © Artistic-Cultural Collection of the Governmental Palaces of the State of São Paulo / Romulo Fialdini

02314054autorretrato
001 0021MANCHA

Tarsila do Amaral
Palmondoak (Palmeiras), 1925
Olio-pintura mihise gainean
87 × 74,5 cm
Colección Evelyn e Ivoncy Ioschpe, en depósito en la Pinacoteca do Estado de São Paulo, São Paulo
© Tarsila do Amaral Licenciamento e Empreendimentos S.A.
Argazkia: © Sergio Guerini

Tarsila do Amaral
Titulurik gabeaz, Blaise Cendrarsen Feuilles de route libururako ilustrazio-proiektua
Tinta paper gainean
26,6 × 20,3 cm
Bibliothèque nationale suisse, archives littéraires suisses, Berna, fonds Blaise Cendrars
© Tarsila do Amaral Licenciamento e Empreendimentos S.A.
Argazkia: Gunter Lepkowski, Berlín

035CendrarsO40IIdessins de Tarsila do Amaral05P
Carnaval en Madureira (Carnaval em Madureira), 1924

Tarsila do Amaral
Inauteriak Madureiran (Carnaval em Madureira), 1924
Olio-pintura mihise gainean
76 x 63,5 cm
Fundação José e Paulina Nemirovsky, gordailuan hemen: Pinacoteca do Estado de São Paulo
© Tarsila do Amaral Licenciamento e Empreendimentos SA
Argazkia: © Pinacoteca de São Paulo / Isabella Matheus

Tarsila do Amaral
Fruta-saltzailea (Vendedor de frutas), 1925
Olio-pintura mihise gainean
108 x 84,5 cm
Bilduma: Gilberto Chateaubriand, Museu de Arte Moderna, Rio de Janeiro
© Tarsila do Amaral Licenciamento e Empreendimentos SA
Argazkia: © Gilberto Chateaubriand MAM Rio de Janeiro / Romulo Fialdini & Valentino Fialdini

Vendedor de frutas, 1925
Urutu, 1928

Tarsila do Amaral
Urutu, 1928
Olio-pintura mihise gainean
60,5 x 72,5 cm
Bilduma: Gilberto Chateaubriand, Museu de Arte Moderna, Rio de Janeiro
© Tarsila do Amaral Licenciamento e Empreendimentos SA
Argazkia: © Gilberto Chateaubriand MAM Rio de Janeiro / Romulo Fialdini et Valentino Fialdini

Tarsila do Amaral
Distantzia (Distância), 1928
Olio-pintura mihise gainean
65,5 x 75 cm
Fundação José e Paulina Nemirovsky, gordailuan hemen: Pinacoteca do Estado de São Paulo
© Tarsila do Amaral Licenciamento e Empreendimentos SA
Argazkia: © Pinacoteca de São Paulo / Isabella Matheus

Distancia (Distância), 1928
Obreros (Operários), 1933

Tarsila do Amaral
Langileak (Operários), 1933
Olio-pintura mihise gainean
150 x 205 cm
Acervo Artístico-Cultural dos Palácios do Governo do Estado de São Paulo, São Paulo
© Tarsila do Amaral Licenciamento e Empreendimentos SA
Argazkia: © Artistic-Cultural Collection of the Governmental Palaces of the State of São Paulo / Romulo Fialdini the State of São Paulo / Romulo Fialdini

Tarsila do Amaral
Jostunak (Costureiras), 1950
Olio-pintura mihise gainean
73,3 × 100,2 cm
Museu de Arte Contemporânea da Universidade de São Paulo, São Paulo.
Dohaintza: Francisco Matarazzo Sobrinho, inb.: 1963.1.243
© Tarsila do Amaral Licenciamento e Empreendimentos SA
Argazkia: © RomuloFialdini

Costureras (Costureiras), 1950
Aldea con puente y papayo (Vilarejo com ponte e mamoeiro), 1953

Tarsila do Amaral
Zubi eta papaiondodun herrixka (Vilarejo com ponte e mamoeiro), 1953
Olio-pintura mihise gainean
41 x 52 cm
Bilduma pribatua
© Tarsila do Amaral Licenciamento e Empreendimentos SA
Argazkia: © Romulo Fialdini

Tarsila do Amaral
Metropolia (A Metrópole), 1958
Olio-pintura mihise gainean
88 ×109 cm
Bilduma: Maria Bernadette Ortiz Nascimento, São Paulo
© Tarsila do Amaral Licenciamento e Empreendimentos SA
Argazkia: © Marcelo Spatafora

La metrópolis (A Metrópole), 1958

Museoan

1020GaleriasTarsila do Amaral
2022GaleriasTarsila do Amaral
3028GaleriasTarsila do Amaral
4026GaleriasTarsila do Amaral
5032GaleriasTarsila do Amaral

Erakusketa bideoa