Buren, Daniel
Boulougne-Billancourt, Frantzia, 1938
19
38
Martxoaren 25ean jaio zen.
57
École des Métiers d’Arten hasi zen (Paris) eta, bertan, hainbat diziplina aztertu zituen, adibidez, eskultura, pintura.
59
Film bat egin zuen Mexikon.
60
École Nationale Supérieure des Beaux-Arts-etik (Paris) labur pasa ondoren, pinturara besterik ez dedikatzea erabaki zuen.
60
Hainbat horma-irudi egin zituen Saint Croix uhartean (Birjina uharteetan).
65
Bere arte-ekoizpen osoak ezaugarri izango dituen zerrenda bertikalekin lan egiten hasi zen. Zerrenda horiek 8,7 cm dute zabal eta hainbat materialen gainean aplikatzen dira. IV Biennale de Parisen saria jaso zuen (Paris), baita Lefranc saria ere.
67
«Manifestations» deitutako hainbat erakusketatan parte hartu zuen Olivier Mosset, Michel Parmentier eta Niele Toroni artistekin batera, motiboak sistematikoki errepikatuz pintura elementu fisiko eta ikusizko elementu oinarrizkoenetara murrizteko asmoz. «Manifestations» horietako hiru Parisen egin ziren 1967ko urtarriletik irailera: «Manifestation n.º 1» Salon de la Jeune Peinture-n, «Manifestation n.º 3» Musée des Arts Décoratifs-en eta «Manifestation n.º 4» V Biennale de Parisen (Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris); «Manifestation n.º 2» Salon de la Jeune Peinture-n egitekoa zen, baina artistek beren pintura guztiak erretiratu zituzten inaugurazio-egunean.
68
Galleria Apollinaire-n egon zen erakusgai (Milan). Prospect 68n parte hartu zuen (Düsseldorf) Guido Le Noci-k, Galleria Apollinaire-ko zuzendariak, gonbidatuta.
69
Prospect 69n parte hartu zuen (Düsseldorf) eta Affichages sauvages egin zuen Bernan, gonbiterik gabe, When Attitude Becomes Form erakusketa egin zela eta. Interruption bakarkako erakusketa aurkeztu zuen Galerie Yvon Lambert-en (Paris).
70
Frantziako eta Suitzako hainbat hiritan zerrenda bertikalak in situ egiten hasi zen. Lan horiek ez zuten beharrezko baimen publikoa eta artistak hainbat legezko arazori aurre egin behar izan zien, baita atxiloketaren bati ere hurrengo urteetan.
71
New Yorkeko Solomon R. Guggenheim Museum-eko Guggenheim International Exhibition, 1971 erakusketan parte hartzera gonbidatu zuten. Haren lana, museoaren errotonda-erdian instalatutako marratutako mihise nabarmen bat, hainbat artista partehartzailek eskatuta kendu behar izan zuten, euren lanak ikusi ahal izatea eragozten zuelako. Städtisches Museum Mönchengladbach-en (zuzendaria: Johannes Cladders) egon zen erakusgai (Mönchengladbach, Alemania).
72
Kassel-eko (Alemania) Documenta 5en eta Erromako Incontri Internazionali d’Arte-ko Pintura affisa erakusketan parte hartu zuen.
73
Museum of Modern Art-en egin zuen erakusketa (Oxford).
Within and Beyond the Frame erakusketa egin zuen John Weber Gallery-n (New York).
75
Lehenengo Cabane eclatée lana sortu zuen; in situ egindako lan horietan ingurunearekiko erlazioak berebiziko garrantzia hartzen du.
77
Kassel-eko (Alemania) Documenta 6n parte hartu zuen.
80
Nouveau Musée-n egon zen erakusgai (Villeurbanne, Frantzia).
82
Kassel-eko (Alemania) Documenta 7n parte hartu zuen.
85
Les Deux Plateaux in situ lan iraunkorra egin zuen Parisko Palais-Royal-en. Parisko Nouvelle Biennal de Paris azokan parte hartu zuen La rencontre de sites lanarekin.
86
Frantzia ordezkatu zuen XLII Biennale di Venezia azokan (Venezia) eta, bertan, pabilioi onenaren Urrezko Lehoia eskuratu zuen.
Diagonale pour des bambous in situ lana hasi zuen Parisko Parc de la Villette-n, hurrengo urtean bukatzekoa.
87
Frieze paint in situ lana egin zuen, Refco-ren mandatuz (New York). Museo di Capodimonte-ko Ipotesi su alcuni indizi – Part II (Napoli, 1997n amaitutakoa) eta Von der Heydt-Museum-eko Das Cafe (Wuppertal, Alemania, 1990ean amaitutakoa) in situ lan iraunkorretan hasi zen lanean.
91
Bordeleko CAPC – Musée d’Art Contemporain de Bordeaux-ek Dominant-Dominé erakusketa hartu zuen (Frantzia).
Double rythme in situ lan iraunkorra egin zuen Saarbrücken-eko Kongresshalle-n (Alemania).
93
Poser / Déposer / Exposer in situ lan iraunkorra sortu zuen Louvre Museoko Café Richelieu-n (Paris).
94
Bi in situ lan nabarmen sortu zituen Lyon-en (Frantzia): Sens Dessus-Dessous, Parc des Célestins-en eta Déplacement-Jaillissement : D’une fontaine les Autres Place des Terreauxen.
Diagonale pour des pilastres – Losanges pour des couleurs lanari ekin zion Deutsche Telekom konpainiaren eraikinean (Bonn), 1995ean amaitutakoa.
96
25 Porticos: la couleur et ses reflets lan iraunkorra egin zuen Odaibako badian (Tokio).
98
Passage sous-bois in situ lan iraunkorra egin zuen Hego Koreako Kimpoko Parke Nazionalean.
Trois points de vue pour un dialogue – Œuvre en hommage au Cardinal Decourtray in situ lan iraunkorra sortzen hasi zen Jerusalemen (2000n amaitutakoa).
99
Neues Museum Weserburg Bremen-en egon zen erakusgai (Bremen, Alemania).
00
Bi erakusketa adierazgarri: Une Traversée, Peintures 1964-1999 pinturen atzera begirakoa (Musée d’art moderne Lille Métropole, Frantzia) eta Institut d’Art Contemporainek (Villeurbanne, Frantzia) etxola-sorta bat jarri zuen erakusgai.
01
Kunsthaus Bregenz-en egon zen erakusgai (Bregenz, Austria). He Xiangning Art Museumeko Fourth Shenzhen Contemporary Sculpture Exhibition erakusketan parte hartu zuen (Shenzhen, Txina).
White and Green Fence in situ lana egin zuen The Farm-en, Kaipara Harbour-eko eskultura pribatuen parke bat (Auckland, Zelanda Berria).
02
Le Musée qui n’existait pas bakarkako lehenengo erakusketa egin zen Musée national d’art moderne, Centre Georges Pompidou-n, Paris.
03
Toyota Municipal Museum of Art-en egon zen erakusgai (Toyota, Japonia). Museoak The Colors suspended: 3 exploder Cabins erosi zuen.
04
Le jardin imaginaire in situ lan iraunkorra sortu zuen Sint-Donatuspark-en (Lovaina, Belgika).
05
The Eye of The Storm: Works by Daniel Buren erakusketa inauguratu zen Solomon R. Guggenheim Museum-en (New York).
06
Guggenheim Bilbao Museoak aukeratu zuen tamaina handiko lan bat egiteko: Salbe zubiko Arcos rojos/Arku gorriak, Museoaren Hamargarren Urteurrenean. Castellóko Espai d’Art Contemporani-n (EACC) egon zen erakusgai.
Intervention II erakusketa inauguratu zuen Modern Art Oxford-en (Oxford). Biennale Architettura di Venezia azokan parte hartu zuen (Venezia), Patrick Bouchain arkitekto, Francis Lacloche diseinugile eta Exyzt arkitekto-taldearekin batera egindako proiektu batean.
07
Montpellier-eko Musée Fabre-k (Frantzia), oraindik orain berritua, La portée izenburuko artistaren lan iraunkorraz ireki zen. Londresko Lisson Gallery-n egon zen erakusgai. Pinturako Praemium Imperiale Pintura saria lortu zuen (Tokio, Japonia).
08
La Coupure in situ lana, 2008ko urria, Musée Picasso, Paris.
09
Bleus sur Jaune lan iraunkorra inauguratu zen Bruselako Place de la Justice-n (Belgika).
10
Parisko Musée de l’Orangerie-k antolatutako Une Soirée avec Monet mahai-inguruan parte hartu zuen eta École supérieure d’Art d’Avignon-en La maintenance des œuvres crées pour l’espace public hitzaldia eman zuen Avignonen, Frantzian. Danza tra triangoli e losanghe per tre colori kokapen zehatzeko instalazio iraunkorra sortu zuen Museo d’Arte Contemporanea di Roma-rako (MACRO). Gainera, kokapen zehatzeko beste hainbat obra egin zituen: Meilleure ville, meilleure vieerakusketa, Erakusketa Unibertsala, Frantziako Pabilioia, Shanghai, Txina; Art Parcours programa, Art Basel-eko XLI. edizioa, Basilea; L’Espace de l’Art Concret, Mouans-Sartoux, Frantzia; Stommeln-eko sinagoga, Alemania; Hilario Galguera galeria, Mexiko DF; Musée d’Art Moderne Grand-Duc Jean, Luxenburgo; Monnaie de Paris, Paris, eta Festival Circa 2010, Auch, Frantzia.
11
Allegro Vivace erakusketa inauguratu zen Staatliche Kunsthalle Baden-Baden-en, Baden-Baden-en. Gainera, erakusketak egin zituen leku hauetan: Madison Gallery, La Jolla, Kalifornia; The Gallery at Hermès, New York, eta Hilario Galguera galeria, Mexiko Hiria. Centre Pompidou-Metz-ek (Metz, Frantzia), Musée d’Art Moderne Grand-Duc Jean-ekin lankidetzan (Luxenburgo), kokapen zehatzeko obra bat egiteko eskatu zion artistari Galerie 3rako. Expanded Conceptualismsimposiumean parte hartu zuen, A few years around 1968 izeneko hitzaldian, eta A propos de quelques travaux de 1965 à aujourd’huiponentzia eman zuen Théâtre National de Bordeaux-en, Bordelen, Akitanian, Frantzian.
12
Monumenta 2012 zela eta, Burenek goitik behera aldatu zuen Parisko Grand Palais eremua aldi baterako Excentrique(s) instalazioarekin.
Los Angelesko Thomas Solomon Gallery eta Parisko Galerie Kamel Mennour galerietan erakutsi ziren haren obrak.
13
New Yorkeko Bortolami Gallery eta Petzel Gallery galeriek kokatutako lanen eta in situ lanen serie bat aurkeztu zuten.
14
Centre Pompidou (Paris) zentroaren eta Galerie Buchholz (Berlin) galeriaren erakusketa kolektiboetan hartu zuen parte, baita Museum Dhondt-Dhaenens (Deurle, Belgika) museoaren Pintura Bienalean ere.
Benjamin Millepieden Daphnis et Chloé balleterako eszenografia sortu zuen (Opéra National de Paris).
Obra bat egin zuen, in situ, BALTIC Centre for Contemporary Art (Gateshead, Erresuma Batua) zentroko Catch as Catch Can: works in situ erakusketarako.
Zazpi obra argitaragabe aurkeztu zituen MAMOko Défini, Fini, Infini: Travaux in situ erakusketaren barruan (MAMO, Cité Radieuse, Marseilla, Frantzia).
Comme un Jeu d’Enfant/travaux in situ erakusketa inauguratu zen Estrasburgoko Musée d’art moderne et contemporain museoan (Frantzia); gero, MADRE museora (Napoles) eta Macro Espacio para la Cultura y las Artes museora (MECA, Aguascalientes, Mexiko) eraman zen.
De un patio a otro-trabajos in situ, 2014 izenarekin, zenbait lan egin zituen gizateriaren ondare den Cabañas Institute eraikinean (Guadalajara, Mexiko).
15
Les Flèches, travail in situ et en mouvement lana egin zuen Musée d’Amiens-en (Frantzia).
Habanako 12. Bienalean hartu zuen parte.
Hainbat galeriatan aurkeztu zituen bere lanak: Kamel Mennour (Paris), Galeria Bortolami (Miami) eta Galeria Nara Roesler (Rio de Janeiro).
16
Bureni buruzko erakusketak egin ziren Berlingo Buchmann Box, Bruselako Xavier Hufkens eta New Yorkeko Nahmad Contemporary galerietan.
Par tibi, Roma, nihil (Foro Palatino, Erroma) eta FORTY (MoMA PS1, New York) erakusketa kolektiboetan hartu zuen parte.
Haren Observatory of light- Work in situ obra Parisko Fondation Louis Vuitton-en instalatu zen, Frank Gehry-k diseinatutako eraikinarekin elkarrizketan.
Lan bat egin zuen A Fresco erakusketarako, BOZAR Centre for Fine Arts (Brusela).
17
Londresko Lisson Gallery, New Yorkeko Bortolami eta São Pauloko Nara Roesler galeriek hari buruzko erakusketak egin zituzten.
Haren obra Kolonbian erakutsi zen lehen aldiz, Bogotáko Arte Modernoko Museoan.
18
Voile/Toile – Toile/Voile performancea eta instalazioa sortu zuen Minneapolis-ko (AEB) Walker Art Center-erako. Tondi, situated Works seriea aurkeztu zuen New Yorkeko Bortolami galerian. Lan bat egin zuen Art Institute of Chicago-n.
Haren obrak Kunstsammlungen Chemnitz museoan (Alemania) ikusi ahal izan ziren.