OKUPATUTAKO ESPAZIOA
Ondarreta Ikastetxeko 2. mailako 32 ikasle, Andoain
Irakaslea: Maxux Eceiza
Artista: Maider López
Zenbat okupatzen dugu denok elkarrekin? Nola erlazionatzen gara gure inguruarekin eta elkarren artean? Gure arteko zenbat lagun behar ditugu mahaiaren tartea okupatzeko? Eta atearen, eskaileren eta futbol zelaiko eremua hartzeko? Batzuk besteetara eta espaziora egokitzen gara, eta normalean arreta gehiegirik eskaintzen ez diegun lekuak okupatzen ditugu. Espazioak eta pertsonak: espazioak betetzen ditugu gure gorputzekin eta elkarbizitza lantzen dugu batzuk besteekin kolaboratzean; talde bateko kideak gara; bereizitako hainbat norbanakoek osotasun bat eratzen dugu, gutako bakoitzaren beharra duena.
Inguruarekin eta gelakideekin erlazionatzeko era desberdinak bilatu ditugu. Nola dago antolatuta gela? Bere funtzionalitatearengatik da? Horri esker gelak hobeto funtzionatzen al du? Bere konfigurazioak nola baldintzatzen gaitu mugitzerakoan eta erlazionatzerakoan? Funtzionalitatetik haratago, espazioaren banaketa desberdina egin genezake? Zer gertatuko da aulkia mahai gainean badago edo, aulkian eseri ordez, mahaian esertzen bagara eta aulkiari eusten badiogu? Zer gertatzen da bakoitza gure mahaira igotzen bagara eta gero denok mahai bakar batean egoten saiatzen bagara? Nola erlazionatzen gara kasu bakoitzean? Denon lankidetza eta koordinazioa behar dituzten dinamika dibertigarriak eta sortzaileak antolatu ditugu; elkarrekin egin dugu lan gelako egunerokotasuna eraldatu duten ezusteko egoeretan.
“Esperientzia oso interesgarria izan da niretzat. Burututako ariketak oso aberasgarriak iruditu zaizkit ikasleentzat. Oso ondo etorri zaizkie espazioaren kontzeptua ulertzen laguntzeko eta ikasleek bere gorputzaren kontzientzia areagotzeko”.
—Maxux Eceiza, taldearen irakaslea