IKUSIZKO TEKNIKEN ESPLORAZIOA: KOLOREAREN ZIENTZIA

Paris, 1886. Puntillismoa bezalako pintura-teknika berrien bitartez neoinpresionistek, tartean Paul Signac, ilusio optikoak sortzeko egin dituzten ikerketak deskribatu ditu Félix Fénéon arte kritikariak 
Pintura-teknika berrien esplorazioa izan zen mende amaierako artearen ezaugarri nagusia, eta aukera berriak zabaldu zituen olio-pintura klasikoen aldean, bai eta pastel, marrazki, grabatu eta litografiaeta xilografia-inprimaketen aldean ere. Berrikuntza goraipatuenen artean Puntillismoa egon zen: teknika horren bitartez, kolore desberdineko pintzelkada indibidualak aplikatzen ziren mihisean; gero, kolore horiek optikoki uztartu eta ikuslearen begian irudia “osatzen” zuten. Henri-Edmond Cross eta Georges Seurat bezalako artistek ez zuten soilik errealitatea islatu nahi; aitzitik, Puntillismoa landu zuten haien lanekin sentsazio eta emozio jakinak adierazteko.

"Pintoreak lerroaren eta kolorearen harmonien bitartez piztu behar du emozioa, horiek bere desioen eta beharrizanen arabera antolatuz, eta ez bere gaien bitartez." [Paul Signac]